Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Raport o stanie zapewnienia dostępności

 Raport o stanie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na stan 12 marca 2025:


MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ

ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Stan w dniu 01.01.2025 r.

Termin przekazania: do 31.03.2025 r.

Numer identyfikacyjny REGON: 53058525000000

Nazwa i adres podmiotu publicznego:

Gminny Ośrodek Kultury w Walcach

Obowiązek przekazania danych wynika z art. 30 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. 2023 r. poz. 773) oraz z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom

ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022 poz. 2240, z późn. zm.).

Dane kontaktowe

E-mail sekretariatu podmiotu

E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz

Telefon kontaktowy

774660113

Data

14-02-2025

Miejscowość

Walce (wieś)

Lokalizacja siedziby podmiotu

Województwo

opolskie

Powiat

krapkowicki

Gmina

Walce (gmina wiejska)

Dział 1. Dostępność architektoniczna

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów

1

1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach

a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne

0

b. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne

1

c. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni                                                                                                                                                                                                                                    0

komunikacyjnych

2. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)

a. Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń

0

b. Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń

1

c. Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach

Rozwiązania architektoniczne (nie)                Środki techniczne (nie)                  Zainstalowane urządzenia (nie)

3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach

a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy

0

b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i głosowy

0

c. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy i głosowy

0

4. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego

a. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego

1

b. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego

0

5. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach

a. Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia

Procedury ewakuacji            Sprzęt lub miejsce do ewakuacji                                Pracowników przeszkolonych  lub ratowania (tak)                                            lub ratowania (tak)           z procedur ewakuacji lub ratowania (tak)

b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji                                                                                                                                                                                                                                    0

lub ratowania osób wewnątrz budynku

 

c. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość                   1

ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku

d. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości                                                                                                                                                                                                                                    0

ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:

Podmiot zapewnia dostęp osobom ze szczególnymi potrzebami do części budynku tj. sala widowiskowa, hol, wc. Brak tam barier architektonicznych.

Dział 2. Dostępność cyfrowa

Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD).

Liczba prowadzonych stron internetowych

1

Liczba udostępnianych aplikacji mobilnych

0

Tabela zgodności stron z wymogami UdC

Adres strony internetowej

Zgodność z UdC

www.gokwalce.pl

Zgodna (nie)     Częściowo zgodna (tak)   Niezgodna (nie)

Tabela zgodności aplikacji z wymogami UdC

Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej pobrania

Zgodność z UdC

 

Zgodna (nie)   Częściowo zgodna (nie)  Niezgodna (nie)

 

 

 
 

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej:

Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna

1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/ środków wspierających komunikowanie się?

a. Zastosowanie formularza kontaktowego

TAK (nie)

NIE (tak)

b. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej

TAK (tak)

NIE (nie)

c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych

TAK (tak)

NIE (nie)

d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych

TAK (tak)

NIE (nie)

e. Przesyłanie faksów

TAK (nie)

NIE (tak)

f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online)

TAK (nie)

NIE (tak)

g. Pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty

TAK (nie)

NIE (tak)

W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” - prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego:

od razu (nie)   w ciągu 1 dnia roboczego (nie)  w ciągu 2-3 dni roboczych (nie)  powyżej 3 dni roboczych (nie)

h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty)

TAK (nie)

NIE (tak)

2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?

a. Pętle indukcyjne

TAK (nie)

Liczba

 

NIE (tak)

b. Systemy FM

TAK (nie)

Liczba

 

NIE (tak)

c. Systemy na podczerwień (IR)

TAK (nie)

Liczba

 

NIE (tak)

d. Systemy Bluetooth

TAK (nie)

Liczba

 

NIE (tak)

e. Inne

 

TAK (nie)

     Liczba

 

NIE (tak)

             
 

3. Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:

a. tekstu odczytywalnego maszynowo?

TAK (nie)

NIE (tak)

b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?

TAK (nie)

NIE (tak)

c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?

TAK (tak)

NIE (nie)

4. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji? (na podstawie art. 6 pkt 3 lit. d UzD)

 

TAK (nie)

 

NIE (tak)

Liczba wniosków - ogółem

 

Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z tych form

 

 

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjnej:

 

         

Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym

Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot zapewniał          TAK (nie)        NIE (tak)

dostęp alternatywny?

Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego ogółem

 

z tego w postaci wsparcia innej osoby

 

z tego w postaci wsparcia technicznego

 

z tego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu

 

Brak jakiego rodzaju dostępności był powodem konieczności zastosowania dostępu alternatywnego?

Architektoniczna (nie)                                        Cyfrowa (nie)                        Informacyjno-komunikacyjna (nie)

Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego

 

 

     

Dział 5. Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe

1. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 20.09.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał         TAK (nie)                                                                                                                                           NIE (tak)

wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej?

Liczba otrzymanych wniosków o zapewnienie dostępności ogółem

 

z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej

 

z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej

 

z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

z tego rozpatrzonych w terminie do 14 dni

 

z tego rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 14 dni

 

Liczba negatywnie rozpatrzonych wniosków o zapewnienie dostępności

 

z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej

 

z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej

 

z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności

Bariery prawne (nie)                    Bariery techniczne (nie)                     Bariery finansowe (nie)  Braki kadrowe (nie)                                                                                   Brak czasu (nie)                                                                 Inne (nie)

Opis słowny

 

 

     
 

2. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony

internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał        TAK (nie)     NIE (tak)

żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC)

Liczba otrzymanych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej ogółem

 

Liczba żądań rozpatrzonych w terminie do 7 dni

 

Liczba żądań rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 7 dni

 

Liczba negatywnie rozpatrzonych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej

 

Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej

Bariery prawne (nie)                    Bariery techniczne (nie)                     Bariery finansowe (nie)  Braki kadrowe (nie)                   Brak czasu (nie)                                                Inne (nie)

Opis słowny

 

 

3. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony

internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał        TAK (nie)     NIE (tak)

skargę na brak dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC)

Liczba otrzymanych skarg na brak dostępności cyfrowej ogółem

 

z tego pozytywnie rozpatrzonych

 

z tego negatywnie rozpatrzonych

 

Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności, do której odnoszą się złożone skargi

Bariery prawne (nie)                    Bariery techniczne (nie)                     Bariery finansowe (nie)  Braki kadrowe (nie)                   Brak czasu (nie)                                                Inne (nie)

Opis słowny

 

 

     

 


 Raport o stanie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na stan 1 stycznia 2021:


Strona 1

 

MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Nazwa i adres podmiotu publicznego
GMINNY OŚRODEK KULTURY W WALCACH
Numer identyfikacyjny REGON
53058525000000
Stan w dniu 01.01.2021 r.
Termin przekazania: do 31.03.2021 r.
Dane kontaktowe

E-mail sekretariatu podmiotu
gok@walce.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz
gok@walce.pl
Telefon kontaktowy
774660113
Data
2021-03-15
Miejscowość
Walce
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo
WOJ. OPOLSKIE
Powiat
Powiat krapkowicki
Gmina
Walce (gmina wiejska)

Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu
dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do:


[ X ] 2) wojewody

Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów:

1
1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie
komunikacyjne ?


[ X ] NIE

Strona 2


2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub
posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń
technicznych?

[ X ] NIE


3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w
sposób wizualny i dotykowy lub głosowy?

[ X ] NIE


4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa
asystującego?

[ X ] NIE


5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość
ewakuacji lub uratowania w inny sposób?

[ X ] NIE


Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej
Podmiot zapewnia dostęp osobom niepełnosprawnym do części obiektu tj. sala widowiskowa. Brak tam barier
architektonicznych.


Dział 2. Dostępność cyfrowa
1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada
deklarację dostępności

Liczba stron: 1
Liczba aplikacji: 0


Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
ID a11y-url www.bip.gok.walce.pl
ID a11y-status [ X ] Zgodna
ID a11y-data-sporzadzenie 2020-12-15


2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada
deklaracji dostępności

Liczba stron: 1
Liczba aplikacji: 0


Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:


Strona 3


Adres strony internetowej www.gokwalce.pl
Zgodność z UdC [ X ] Częściowo zgodna


Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej


Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych
sposobów/środków wspierających komunikowanie się?

a. Kontakt telefoniczny [ X ] TAK
b. Kontakt korespondencyjny [ X ] TAK
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości
SMS, MMS lub komunikatorów internetowych [ X ] TAK
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów
internetowych [ X ] TAK
e. Przesyłanie faksów [ X ] NIE
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub
aplikacje (tłumaczenie online) [ X ] NIE
g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty [ X ] NIE
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) [ X ] NIE


2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle
indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth?

[ X ] NIE


Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych:
2


3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej
działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:

a. tekstu odczytywalnego maszynowo?
[ X ] Na części stron tak, na części nie


W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia
informację o zakresie swojej działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo:


Strona 4


1
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?
[ X ] NIE
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?
[ X ] Na części stron tak, na części nie
W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia
informacje o zakresie swojej działalności w postaci informacji w tekście łatwym do czytania:

1


4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze
szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku?

[ X ] NIE


Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby?
[ X ] NIE


2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w
tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii?

[ X ] NIE


3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji
funkcjonowania podmiotu?

[ X ] NIE


4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej?
[ X ] NIE

 


PDFRaport o stanie dostępności 2025 r.pdf (140,59KB)

PDFRaport o zapewnieniu dostępności za okres od 20 września 2019 do 1 stycznia 2021 roku.pdf (105,35KB)

PDFRaport o zapewnieniu dostępności za okres od 20 września 2019 do 1 stycznia 2021 roku - wersja dostępna.pdf.pdf (62,35KB)